Jak korzystać z dobrodziejstw słów kluczowych i zapytań użytkowników?
Wiemy już, jakie są charakterystyki i cele keywordów i search queries oraz znamy różnice między nimi. Zastanówmy się teraz, jak wykorzystać obydwa te pojęcia i dopasować je do siebie, by optymalizować stronę i zwiększyć korzyści dla własnego biznesu online.
- Badanie słów kluczowych. Zacznijmy od przeprowadzenia badania słów kluczowych, aby zidentyfikować frazy, które są często wyszukiwane i mają wysoki potencjał ruchu.
- Analiza zapytań wyszukiwania. Sprawdźmy, jakie konkretne zapytania wpisują użytkownicy, aby znaleźć strony podobne do naszej. Użyjmy narzędzi takich jak Google Search Console, aby zobaczyć, które zapytania prowadzą ruch na naszą stronę.
- Tworzenie treści wokół słów kluczowych. Następnie trzeba stworzyć treści, które są zgodne z wybranymi słowami kluczowymi, ale także odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników - czyli postarać się, by słowa kluczowe i zapytania pokrywały się. Treść powinna być wartościowa, opierać się na zaufanych źródłach, być możliwie wzbogacona o jakościowe linki zwrotne i dobrze odpowiadać na potrzeby.
- Optymalizacja on-page. Upewnijmy się, że słowa kluczowe są odpowiednio zintegrowane w elementach on-page, takich jak tytuły, nagłówki, meta opisy i treść główna.
- Monitorowanie i analiza. Regularnie monitorujmy wyniki swoich działań SEO, analizując ruch na stronie i skuteczność poszczególnych słów kluczowych. Należy dostosowywać strategię w oparciu o uzyskane dane.
Podsumowując: słowa kluczowe i zapytania użytkowników to dwa różne pojęcia, które są jednak ze sobą mocno powiązane. Warto postarać się o to, by się ze sobą możliwie pokrywały, dzięki czemu użytkownicy zwiększą szansę na odnalezienie naszej strony. Optymalizacja keywordów i search queries pozwoli nam na lepszą widoczność w SERP i większy ruch organiczny.
➡️
Przeczytaj również: Unikalność treści na stronie. Dlaczego warto o nią zadbać?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online! Jeśli zastanawiasz się nad samodzielnym pozycjonowaniem, pragniesz zweryfikować dotychczasowe działania i zdobyć cenną wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców bądź projekty SEO we własnej firmie - mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Zapisz się na nasze profesjonalne Szkolenie z SEO (pozycjonowania)!