Wiek domeny a punkt widzenia użytkownika
Jak już wspomnieliśmy, starsze domeny są uznawane przez użytkowników za stabilniejsze, godniejsze zaufania i szacunku. Kojarzą się ze znanymi od lat stabilnymi markami. Jeżeli domena od zawsze utrzymuje wysoką jakość treści i może pochwalić się dobrymi linkami zwrotnymi, staje się swoistym źródłem rzetelnych i sprawdzonych informacji w swojej dziedzinie. Ma to istotny wpływ w procesie budowania zarówno
świadomości marki (brand awareness), jak i
topical authority (bycia autorytetem, wzorem w danym temacie czy w branży).
Wiek domeny a linki zwrotne
Jakościowe linki zwrotne (backlinks) to bardzo ważny element w procesie budowania SEO strony. Starsze domeny są postrzegane jako bardziej wiarygodne i stabilne. Dzięki temu inne witryny mogą być bardziej skłonne linkować do nich jako do zaufanych źródeł informacji. To prowadzi do pozyskania wartościowych linków zwrotnych.
Przede wszystkim jednak istniejące od lat w Internecie domeny mają znacznie więcej czasu na zbudowanie rozpoznawalności marki i kształtowanie obecności online. Na swój sposób zakorzeniają się w świadomości internautów i administratorów innych domen. Ich długotrwała obecność i widoczność może w naturalny sposób przyciągać więcej linków zwrotnych.
Starsze domeny mają większą szansę na posiadanie bogatszej historii treści. Zwiększa to szansę na to, że ich zawartość będzie uznana za wartościową i godną linkowania.
Ponadto domeny, które od lat istnieją w sieci, mają znacznie większe szanse na budowanie długotrwałych relacji z innymi stronami. W dzisiejszej erze influencerów i budowniczych opinii w Internecie szanse na tworzenie takich powiązań są jeszcze wyższe. Nie trzeba dodawać, że przekłada się to jednoznacznie na budowanie więzi backlinkowych.
Wiek domeny a ilość i jakość treści
Wspomnieliśmy już nieco o tym aspekcie, związanym z wiekiem domeny. Ów wiek może pozytywnie przekładać się na ilość i wartość treści zawartej na danej stronie. Istniejące przez długi czas domeny zazwyczaj mają więcej okazji do publikowania i akumulowania bogatego, różnorodnego contentu. Wiąże się to zarazem z ich sporym doświadczeniem w określonej materii. Z czasem rozwijają kompleksowe zasoby informacyjne, blogi, studia przypadków, poradniki, co zwiększa ich wartość dla użytkowników i wyszukiwarek.
Bogata i wartościowa treść jest kluczowym elementem skutecznej strategii SEO. Strony z obszernym portfolio treści często są postrzegane jako autorytet w swojej dziedzinie, co sprzyja wyższemu rankingowi w wynikach wyszukiwania. Google preferuje treści kompletne, dobrze zbadane i dostarczające użytkownikom realnej wartości. Dojrzalsze domeny, które konsekwentnie publikowały wartościowe treści, mają potencjalnie lepszą pozycję w SEO, ponieważ ich treści są częściej cytowane, linkowane i odwiedzane przez użytkowników. To wzmacnia ich widoczność w wyszukiwarkach.
➡️
Zapoznaj się z naszą ofertą Content Marketingu!