Czy wszystkie firmy muszą obliczać CLV?
Customer Lifetime Value to niezwykle istotny wskaźnik, jednak nie każda firma musi skupiać się na nim z taką samą intensywnością. W przypadku firm dopiero startujących lub odnajdujących się na rynku kalkulacja CLV pozwoli podjąć kluczowe decyzje odnośnie segmentacji klientów na grupy i dopasowania strategii do każdej z nich. Niemniej jednak, zrozumienie potencjału CLV może pomóc każdej firmie lepiej planować swoje strategie wzrostu i rentowności. Dlatego stanowczo zalecamy kalkulację i analizę CLV.
➡️ Zapoznaj się z naszą ofertą
Customer lifecycle marketing - niezależnie od tego, czy posiadasz już aktywne kampanie reklamowe, czy dopiero planujesz ich rozpoczęcie.
Podsumowując: wskaźnik Customer Lifetime Value jest bardzo przydatny i warto go znać. Pozwala oszacować opłacalność inwestycji w klienta bądź grupę klientów. Wymaga jednak dokładnych danych odnośnie transakcji, czasu życia klienta w danej firmie i innych, by prawidłowo dokonać kalkulacji i podjęcia decyzji na bazie wyniku. Ponadto CLV możemy kalkulować na różne sposoby, biorąc pod uwagę wybrane zmienne, jednak najistotniejsze jest wyciągnięcie właściwych wniosków, które przełożymy na decyzje strategiczne.
Przeczytaj również artykuły:
Co jest skuteczniejsze: SEO czy SEM? Którą strategię wybrać?
Pozycjonowanie strony: 10 najczęstszych błędów SEO
Jeżeli myślisz o samodzielnym prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie, chcesz zweryfikować dotychczasowe działania i pogłębić wiedzę, nadzorujesz zewnętrzne projekty bądź projekty w social media w swojej firmie - mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie. Polecamy profesjonalne
szkolenie Facebook & Instagram Ads.
Jeśli z kolei zastanawiasz się nad samodzielnym prowadzeniem kampanii reklamowych, chcesz dokonać weryfikacji działań i zdobyć cenną wiedzę oraz planujesz zostać specjalistą SEM -
szkolenie Google Ads jest w sam raz dla Ciebie.