Conversion Rate Optimization (CRO) Metrics to wskaźniki służące do mierzenia skuteczności działań optymalizacyjnych mających na celu zwiększenie liczby konwersji na stronie internetowej lub w aplikacji. Obejmują nie tylko sam wskaźnik konwersji (CR), ale także takie metryki jak:
Cost per Acquisition (CPA),
Average Order Value (AOV),
Bounce Rate,
Time on Page,
Pages per Session,
poziom realizacji mikrokonwersji.
Wskaźniki CRO pozwalają dokładnie analizować efekty wprowadzanych zmian i oceniać, czy usprawnienia realnie wpływają na zachowania użytkowników.
Regularne monitorowanie wskaźników CRO umożliwia podejmowanie świadomych decyzji w procesie optymalizacji, minimalizując ryzyko nietrafionych zmian i maksymalizując efektywność marketingu oraz sprzedaży. Analiza wskaźników powinna uwzględniać nie tylko wzrost liczby konwersji, ale także jakość i wartość biznesową pozyskanych klientów, aby działania optymalizacyjne przekładały się na realny wzrost przychodów i rentowności firmy.