Dlaczego warto stosować Content pruning?
Google'owi zależy na wyświetlaniu stron, które najdokładniej odpowiadają na zapytania użytkowników. Liczy się tu jakość treści, jej adekwatność, ale i świeżość (czyli zgodność z najnowszymi danymi). W związku z tym techniki takie jak content pruning pozwalają nam dostosować zawartość witryny do oczekiwań Google i innych wyszukiwarek. Stosując odświeżanie, łączenie i usuwanie treści, dokładamy starań, by nasz content był możliwie najlepszy w oczach wyszukiwarki.
Lecz to nie wszystko. Inne zalety tej techniki to między innymi:
Poprawa User Experience - dostarczanie użytkownikom aktualnych i odpowiednich informacji zapewnia pozytywne doświadczenia z korzystania ze strony, co zachęca do ponownych odwiedzin.
Lepszy ruch organiczny - przycinanie treści zapobiega kanibalizacji słów kluczowych lub duplikacji treści, które mogą obniżać widoczność w wynikach wyszukiwania.
Lepsze wykorzystanie crawl budget - Google przeszukuje tylko ograniczoną liczbę stron z naszej witryny przed pójściem dalej. Oznacza to, że warto przeznaczyć crawl budget (budżet indeksowania) na strony najwyższej jakości.
Im więcej treści na stronie, tym ważniejsze jest przycinanie dla jej ogólnej kondycji. Jeśli dysponujemy zespołem specjalistów, który wprowadza zmiany w zawartości witryny, ustalenie procesu content pruning jest warte wysiłku. Dzięki temu będziemy priorytetyzować pracę na treściach, które wymagają uwagi, aktualizować je, dopasowywać do najnowszych standardów informacyjnych, a w razie potrzeby - usuwać content, który nie spełnia wymogów lub nie jest wart dalszego pozycjonowania.
Pamiętajmy, by przy każdych działaniach z zakresu content pruning oraz ogólnie prowadzonych czynności SEO pamiętać o wymogach wyszukiwarek oraz zasadach tworzenia jakościowych treści. W tym kontekście należy mieć na uwadze:
Przeprowadzenie gruntownego keyword research. Używanie słów kluczowych w adekwatny, naturalny sposób.
Skupienie się na wysokiej jakości treści, by odpowiadała na pytania użytkowników i rozwiązywała ich problemy.
Mieć na uwadze doświadczenie użytkownika i optymalizować je.
Dywersyfikować teksty linków.
Budować naturalny profil linkowy witryny.
Optymalizować meta tagi.
Optymalizować prędkość ładowania strony.
Optymalizować mobilną wersję strony internetowej.