Atrakcyjnie wyglądający tekst
Internetowi czytelnicy przeglądają treści szybko i bardzo selektywnie. Używajmy podziałów na akapity,
nagłówków (np. od H2 do H4), list punktowanych oraz wyróżnień (np.
pogrubień), aby ułatwić szybkie przyswajanie informacji. Dobrze zaprojektowane grafiki i multimedia mogą jeszcze bardziej zwiększyć atrakcyjność treści. Istotny jest również
wybór czcionki.
Optymalizacja SEO - czyli korzyść dla odbiorcy i algorytmów
Dobrze zoptymalizowane treści są łatwiejsze do znalezienia przez potencjalnych odbiorców. Cóż bowiem z tego, że napiszemy fajny artykuł, jeśli zaginie on w gąszczu wyników wyszukiwania? Musimy używać słów kluczowych, tworzyć angażujące metatagi i dbać o odpowiednie linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne. To poprawi widoczność treści w wyszukiwarkach.
Zachęcanie do interakcji - CTA i nie tylko
Treści interaktywne, które zachęcają odbiorców do działania, np. poprzez komentarze, udostępnienia czy zapisy na newsletter, mogą zwiększyć zaangażowanie i budować społeczność wokół marki. Pytania do czytelników czy prośby o opinie mogą tutaj bardzo pomóc. Nieodzowne elementy to
Call to action - czyli wezwanie do działania, najczęściej realizowane poprzez zwracanie się wprost do odbiorcy i zachęcanie do kliknięcia. CTA wykorzystuje np. przyciski z rzucającymi się w oczy hasłami, a także prezentuje korzyści, płynące z wykonania danej czynności.
Storytelling - czyli opowiadanie historii
Opowieści są naturalnym sposobem na przekazywanie informacji i czynią treści bardziej przystępnymi i zapadającymi w pamięć. Starajmy się opowiadać historie związane z produktami, usługami lub marką, które rezonują z doświadczeniami odbiorców. Mogą w niecodzienny sposób ukazywać wykorzystanie produktu, przybliżać jego historię albo pokazywać, jak łączy użytkowników. Niektóre marki do perfekcji opanowały
storytelling, który jest tak naturalną strategią, że często sprawia, iż odbiorcy zapominają, że mają do czynienia z marką - tak angażują się emocjonalnie w przekaz naszej opowieści.