Co to jest keyword difficulty?
Keyword difficulty to miara SEO, która określa, jak trudno będzie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, pozycjonując się pod dane słowo kluczowe. Stanowi wizualizację prawdopodobnych wysiłków, które musielibyśmy podjąć, aby wspiąć się na szczyt SERP, korzystając z tego słowa. Miara najczęściej bierze pod uwagę konkurencję dla słowa kluczowego, jak i złożoność zagadnienia, które ono opisuje. keyword difficulty to w skrócie
KD i takie też określenie znajdziemy często w poświęconym tej mierze narzędziach.
Keyword difficulty jest zazwyczaj wyrażana na skali od 0 do 100, gdzie 0 oznacza niską, a 100 wysoką trudność. Im wyższa wartość keyword difficulty, tym trudniej będzie osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. To przydatna miara, pozwalająca nam rozsądniej dobierać frazy kluczowe przy planowaniu strategii SEO.
Jak sprawdzić keyword difficulty?
Trudność słowa kluczowego możemy sprawdzić za pomocą różnych narzędzi. Jednym z nich jest
Keyword Difficulty Checker od Ahrefs. Narzędzie jest bezpłatne, choć jego funkcjonalność w tej wersji jest podstawowa. Po wpisaniu dowolnego słowa kluczowego i wybraniu kraju możemy sprawdzić jego trudność. Sprawdziliśmy hasło "wooden furniture" dla United States; checker wskazał, że trudność tego hasła to 22/100, czyli łatwa (poziomy trudności słów kluczowych omawiamy w dalszej części artykułu). Narzędzie wskazuje również kilka stron, z którymi musielibyśmy konkurować w SERP.
Inne narzędzia do sprawdzania keyword difficulty oferują np. Moz, SEMrush.
Można także przeprowadzić ręczną analizę stron konkurencyjnych, aby ocenić ich siłę i trudność osiągnięcia wysokich pozycji dla danego słowa kluczowego. Sprawdź, jakie są pozycje konkurencyjnych stron w SERP dla danego słowa kluczowego oraz jak kształtuje się poziom ich autorytetu oraz profil linkowy.