Czym jest clickbait?
Clickbait to w dosłownym tłumaczeniu "zachęta do kliknięcia" (bait = przynęta). To popularna w Internecie technika, polegająca na takim tworzeniu treści, by skusić użytkownika do kliknięcia. Niestety clickbait niemal zawsze wykorzystywany jest w negatywny sposób. Nagłówki clickbaitowe obiecują niesamowite treści i korzyści, ale potem okazuje się, że właściwy artykuł nie jest niczym specjalnym.
Clickbait najczęściej stosuje się właśnie w nagłówkach, ale i w anchor text (tekst zakotwiczenia, czyli linku). Ideą tej strategii jest zwiększenie liczby kliknięć kosztem reputacji witryny oraz jakości dostarczanych treści.
Nagłówki clickbaitowe stawiają na emocje, sensację i kontrowersję. Mają zaintrygować, kusić, wzbudzać zainteresowanie. A fakt, że sama treść pozbawiona jest już wartości, w tym przypadku odgrywa drugorzędną rolę. Clickbait jest bardzo negatywnym zjawiskiem, a internauci odnoszą się do niego z jednoznaczną niechęcią.Przykłady clickbaitowych nagłówków
Wiemy już, czym jest oraz jakie są zagrożenia clickbaitu. Przyjrzyjmy się na koniec kilku przykładom. Podkreślmy jednocześnie -
w ten sposób nie należy pisać nagłówków!
Przykłady nagłówków typu clickbait
Podsumowując: jak niejednokrotnie podkreślamy, treści dostarczane do Internetu powinny przede wszystkim nieść wartość i użyteczność dla odbiorców. Nagłówki, które ją obiecują, ale są niezgodne z prawdą, to bardzo nieuczciwa praktyka. Dlatego w procesie tworzenia nagłówków pamiętajmy, by były prawdomówne i w skrócie prezentowały faktyczną zawartość treści.
Przeczytaj dodatkowo:
Czy wiesz, jakie są rodzaje i funkcje nagłówków w SEO?
Treści interaktywne - jak zaangażować użytkowników strony?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Zapoznaj się z profesjonalnym szkoleniem SEO, by lepiej pozycjonować swoją stronę w wynikach wyszukiwania.