Co to jest CTR?
Click-through rate to współczynnik klikalności. Określa stosunek kliknięć w link lub stronę do liczby ich wyświetleń. Stosuje się go do miary efektywności kampanii i działań w Internecie.
Jak obliczyć CTR?
CTR oblicza się w następujący sposób:
CTR = (k/w) x 100%
gdzie:
k - liczba kliknięć
w - liczba wyświetleń
Przykładowo: nasza strona została wyświetlona 500 razy, a kliknięta 100 razy. W tym przypadku CTR wynosi:
CTR = (100/500) x 100% = 20%
Powyższy wynik określa procentowy stosunek kliknięć linku do wszystkich jego wyświetleń. Innymi słowy, przeciętnie co piąta osoba, która wyświetliła link lub stronę, kliknęła w nią.Funkcje CTR
CTR spełnia kilka zasadniczych funkcji oraz dostarcza nam garść przydatnych informacji.
Pomiar skuteczności. CTR pozwala określić, ile spośród wyświetleń przełożyło się faktycznie na kliknięcia. Dzięki temu możemy stwierdzić, czy dana treść, np. reklama, jest skuteczna. Jeżeli jest dobrze przygotowana i zachęca do kliknięcia, jej CTR jest wysoki.
Ocena jakości treści. CTR pozwala nam przeskanować stronę i zlokalizować elementy, które są najbardziej klikalne. Pozwala określić, które linki i treści przyciągają uwagę.
Sygnał do optymalizacji. Na podstawie analizy wskaźnika CTR możemy stwierdzić, co trzeba poprawić. CTR pozwala nam monitorować skuteczność danych elementów w czasie i wprowadzać usprawnienia.
Jak sprawdzić CTR?
CTR możemy sprawdzić za pomocą narzędzi Google. Przydatne okażą się z pewnością:
Google Ads,
Google Analytics,
Google Search Console.