Call to action (CTA)

Definicja Call to action (CTA)



Call to action - w dosłownym tłumaczeniu "wezwanie do działania" - jest bardzo przydatnym elementem na stronie internetowej. Wykorzystanie CTA może znacznie zwiększyć zaangażowanie użytkowników oraz przekłada się na konwersje. Jaka jest definicja Call to action?
Call to action jest odpowiednio zaprojektowanym elementem, umieszczanym w strategicznym miejscu na stronie. Poprzez swoją formę i hasło ma na celu zachęcenie użytkownika do kliknięcia.

Call to action najczęściej przyjmuje formę:

  • przycisku,
  • ikony,
  • linku (hiperłącza).


  • Call to action stosuje się po to, by przeprowadzić użytkownika do kolejnego etapu. W jego skład wchodzą czytelne i zachęcające hasła, takie jak "Kup teraz", "Przejdź dalej", "Zobacz więcej". Powinno rzucać się w oczy, a w swoim projekcie składać obietnicę, którą koniecznie musi spełnić.

    W artykule Call To Action na stronie internetowej — do czego służy? przyglądamy się wpływowi CTA na SEO strony, podpowiadamy, jak je napisać i optymalizować. Zachęcamy do lektury!

    Szkolenia
    Polski