Buzz marketing a content marketing i SEO
Buzz marketing w naturalny sposób możemy połączyć z działaniami content marketingowymi, by wpłynąć pozytywnie na SEO naszej strony. Przyjrzyjmy się kilku działaniom, które warto rozważyć.
Tworzenie wartościowych treści. Wykorzystajmy nasze umiejętności content marketingowe do stworzenia unikalnych treści, którymi użytkownicy będą chętnie się dzielić. W ten sposób ściągniemy naturalny ruch na naszą stronę, a także zyskamy szansę otrzymania wartościowych linków zwrotnych (backlinks) od zaufanych witryn. Przykładowo możemy stworzyć poradnik lub kompendium wiedzy na dane zagadnienie w innowacyjny, nowoczesny sposób, wzbogacić je aktualnymi przykładami i cennymi wskazówkami.
Współpraca z influencerami i znanymi osobami. Warto postawić na kooperację z osobami, które oprócz popularności cieszą się dużym zaufaniem i autorytetem. Osoby, które są w danej branży cenione i szanowane, w naturalny sposób zachęcą użytkowników do dzielenia się informacjami i korzystania z usług marki/firmy.
➤ Często we współpracy z influencerami stawia się na
trendsetting - kreowanie nowych zachowań u użytkowników dzięki specjalnie zaplanowanemu wykorzystaniu markowych produktów.
Działania viralowe. Projektowanie akcji, które mają szansę rozejść się w Internecie lotem błyskawicy. Bardzo przydatny okazuje się LOLcontent - zabawne treści. Należy jednak projektować je ostrożnie i z wyczuciem humoru oraz dobrego smaku.
Monitoring i wdrażanie usprawnień. Wszystkie działania content marketingowe należy stale śledzić i reagować na efekty. Jeśli otrzymaliśmy pozytywną recenzję - podziękujmy za nią, jeśli negatywny komentarz - skonsultujmy, co poszło nie tak. Badajmy wyniki naszego contentu i analizujmy, co robimy prawidłowo, a co należy jeszcze usprawnić.
Dodatkowe metody buzz marketingu z wykorzystaniem content marketingu:
Kontrowersyjne lub zaskakujące treści - technika, którą należy stosować ze szczególną ostrożnością. Kontrowersje wprawdzie przyciągają uwagę, ale stosowane bez wyczucia mogą przyczynić się do pogorszenia opinii o marce. Tym niemniej mało co ma tak silny wpływ na emocje i potencjał do udostępniania, co kontrowersje.
Ukryte reklamy - projektowanie treści w taki sposób, by na pierwszy rzut oka nie wyglądały jak materiały promocyjne. Często stosuje się ten zabieg w filmach i serialach (product placement), kiedy bohaterowie używają markowych produktów, by fabuła mogła się rozwijać. Trzeba jednak uważać, by takie działania nie były zbyt nachalne i oczywiste.
Unikalne doświadczenia - tworzenie doświadczeń z marką, na przykład wydarzeń, które zostawiają pozytywne wrażenia u użytkowników. Wówczas będą chętnie dzielić się przeżyciami z rodziną i znajomymi.