Osobowość marki a SEO strony
Nasza brand personality wpływa znacząco na SEO firmowej strony. Przyjrzyjmy się kilku aspektom tego zjawiska.
Zawartość strony. Nasza osobowość ma znaczenie w kontekście tworzonych i dostarczanych na stronę (oraz inne kanały komunikacyjne, np. social media) treści. Istotny jest w związku z tym dobór słów kluczowych, którymi posługuje się marka. Osobowość znacząco wpływa na ton komunikacji i styl pisania (przyjazny / profesjonalny / energiczny etc.). Dodatkowo przekłada się to na CTR (click-through rate - wskaźnik klikalności), który ma wpływ na pozycjonowanie strony przez algorytmy.
Wartość i unikalność. Osobowość przekłada się na rodzaj i charakter tworzonego contentu. Jeżeli marka komunikuje swoją osobowość poprzez unikalny i wyjątkowy content, zyskuje dzięki temu lepsze pozycje.
Linkowanie. Marka o silnej osobowości ma większe szanse na nawiązywanie relacji z innymi stronami, a co za tym idzie - zdobywanie cennych linków zwrotnych (backlinks). Jakościowe linki z cieszących się dobrą reputacją źródeł przyczyniają się do znacznie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Sygnały społeczne. Social signals, czyli komunikaty wysyłane przez markę dzięki aktywności we wspomnianych już social mediach. Marka, istniejąc w mediach społecznościowych, nie tylko buduje silniejszą więź z użytkownikami, ale i polepsza własną percepcję w oczach algorytmów wyszukiwarek.
Przykłady znanych marek o silnych osobowościach
Apple
Marka Apple ciężko pracowała, by w oczach odbiorców kojarzyć się z innowacją, nowoczesnością i elegancją. Apple to minimalistyczny design, niejednokrotne przełomy w branży, a jednocześnie prostota obsługi urządzeń przy zachowaniu ekskluzywności i elegancji produktów.
Disney
Disney to prawdopodobnie jedna z pierwszych marek, które przyjdą nam do głowy w nawiązaniu do haseł "bajka" lub "filmy animowane". Korporacja Walta Disneya od dziesięcioleci stara się utrzymać wizerunek rodzinnej, baśniowej i spełniającej marzenia. Przekaz Disneya trafia zarówno do najmłodszych, jak i dorosłych, którzy dzięki temu mogą odnaleźć w sobie wewnętrzne dziecko. Disney promuje przyjaźń, odwagę i marzenia.
Tymbark
Tymbark, polski producent napojów i soków, kreuje się na markę radosną i pełną energii. W swoich przekazach marketingowych promuje spędzanie czasu z rodziną i przyjaciółmi oraz cieszenie się chwilą. Kreatywne, zabawne hasła, znajdujące się pod kapslami i nakrętkami napojów przyczyniają się do luźnego i przyjaznego postrzegania marki.
Biedronka
Biedronka od lat kojarzy się z niskimi cenami i szerokim asortymentem. Zakupy w Biedronce mają być proste i przyjemne, a przede wszystkim niedrogie. Biedronka stara się zaszczepić w świadomości użytkowników myśl, że jakościowe zakupy nie muszą być drogie. Swoją przyjazną osobowość Biedronka kreuje dzięki radosnym reklamom oraz logo uśmiechniętego, sympatycznego owada.
Mlekovita
Mlekovita stawia na tradycję, wartości rodzinne i dbanie o jakość produktów. Marka promuje wartości związane ze spędzaniem czasu z rodziną (np. podczas wspólnych posiłków) oraz zdrowym odżywianiem, opartym o naturalne produkty. W swojej komunikacji Mlekovita podkreśla, że jej produkty są polskie, stawiając na tradycję.
Podsumowując: osobowość marki jest nieodłącznym elementem w kreowaniu jej przekazu marketingowego i komunikacji z odbiorcami. Ma silny wpływ na SEO i pozwala w trwały sposób wpłynąć na jej postrzeganie przez użytkowników oraz wyszukiwarki.
Przeczytaj także artykuły:
Pozycjonowanie strony: 10 najczęstszych błędów SEO
Long-tail keywords: jak działają frazy długiego ogona?
Frazy fat head: czy warto stosować krótkie słowa kluczowe?
Zapraszamy do naszej Akademii Marketing Online. Jeżeli myślisz o samodzielnym pozycjonowaniu stron, pragniesz zweryfikować dotychczasowe działania i zdobyć nową wiedzę, nadzorujesz zewnętrznych podwykonawców lub projekty SEO w swojej firmie - mamy dla Ciebie świetne rozwiązanie. Zapisz się na profesjonalne szkolenie z SEO już dziś!