Co to jest artykuł sponsorowany?
Artykuły sponsorowane to treści tworzone bądź opłacone przez firmę albo markę. Mają na celu promocję produktów, usług, idei lub witryny. Zwykle publikuje się je na innych stronach - blogach lub stronach firm, influencerów albo mediach społecznościowych.
Celem artykułów sponsorowanych jest przede wszystkim zwiększenie świadomości marki, a także wspomniana promocja.
Pomagają również budować zaangażowanie użytkowników oraz generować ruch na stronie. Są bowiem spore szanse, że zaciekawiona tematem w sponsorowanej treści osoba kliknie w odnośnik i przejdzie do naszej strony, by poszerzyć swoją wiedzę. Jednak by spełnić wszystkie wymienione cele, artykuł sponsorowany musi być napisany w odpowiedni sposób, a następnie właściwie dostarczony we właściwe miejsce w sieci.
Artykuły sponsorowane są świetną strategią w kontekście
link buildingu - zawierają cenne linki zwrotne, stanowiące przekierowanie do właściwej strony, spełniającej określone z góry cele. O celach artykułów powiemy za moment.
Artykuły sponsorowane i ich cele a pozycjonowanie strony
Dzięki artykułom sponsorowanym zwiększymy przede wszystkim
widoczność naszej strony. Dzięki zawartym w treści linkom, kierującym do witryny, rosną odwiedziny na niej. Skoro mowa o linkach, strategia oparta na artykułach sponsorowanych pozwala na
budowanie wartościowych linków zwrotnych (backlinków). Ma to pozytywny wpływ na jakość profilu linkowego domeny, zwłaszcza w oczach algorytmów, skupiających się na tej tematyce (np.
algorytm Penguin).
Właściwie napisane i dostarczone treści sponsorowane mają dodatkowo szansę na
budowanie zaufania do marki. Jest to jednak proces długotrwały, wymagający pewnych nakładów poniesionych na tego typu treści. Jeżeli jednak zadbamy o jakościową treść i eksperckie podejście w takich artykułach, opinia i zaufanie do naszej firmy lub marki mają szansę stopniowo wzrastać.
Słowem, właściwie stworzone i dostarczone artykuły sponsorowane dają spore szanse na pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. To przekłada się oczywiście na zwiększony ruch, świadomość marki oraz konwersje, czyli cele, dla których istnieje strona (np. zakup produktów lub skorzystanie z usług).
Przy wykorzystaniu artykułów sponsorowanych w strategii pozycjonowania witryny trzeba mieć jednak na uwadze ich potencjalne wady. Nie wszyscy użytkownicy potraktują je tak, jak byśmy tego chcieli - bywa, że treści sponsorowane są bowiem traktowane jako zwykła reklama. Nie wzbudzają przez to chęci do kliknięcia i przekłada się na ich wiarygodność. Dlatego tak istotna jest dbałość o wzorową jakość sponsorowanych treści, by od początku budować jej właściwy wizerunek. Dodatkowo płatny content może być kosztowny, szczególnie w przypadku publikacji na znanych stronach internetowych lub u popularnych influencerów. Wreszcie przy ich tworzeniu należy wyjątkowo zwracać uwagę na korzystanie z właściwych strategii pozycjonowania. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu:
White Hat vs Black Hat SEO — skrajne metody pozycjonowania strony.