Jak wdrożyć API konwersji
Wdrożenie konwersji API zależy tak naprawdę od systemu, na którym jest postawiona strona internetowa. W przypadku gotowych platform handlowych, najczęściej wdrożenie API zajmuje 3 minuty i jest całkowicie darmowe. Problem pojawia się w przypadku niestandardowych konwersji lub dedykowanych rozwiązań.
Wyróżniamy 4 metody wdrożenia API:
- Poprzez platformy handlowe - integracja z API konwersji zazwyczaj jest za darmo lub wymaga instalacji dodatkowych płatnych wtyczek i zależy tak naprawdę od tego, jaką platformę handlową posiadasz. Obecnie integrację z API posiadają takie platformy jak WordPress, Cafe24, Makeshop, 91APP, OpenCart, SHOPLINE, ImWeb, EasyStore, WooCommerce, Shopify, Boutir, BentoWeb, Cyberbiz, Magento, QDM, Selz, TokoTalk, PrestaShop, BigCommerce, Tray, VTEX, GoDaddy, Square, Tiendanube, Ecwid by Lightspeed.
- Za pomocą Bramki API - to opcja samodzielnej konfiguracji bez konieczności pisania kodu, dostępna w Menedżerze zdarzeń firmy Meta. Pozwala ona skonfigurować API konwersji samodzielnie. Wymaga jednak opłaty za miejsce w chmurze. Obecnie obsługiwane platformy to Amazon Web Server i Google Cloud.
- Inni partnerzy - jeżeli Twoja witryna jest hostowana na platformie współpracującej z Meta, na przykład Adobe, Tealium, Menedżer tagów (Google Tag Manager, Ensighten, Stape, Datahash), istnieje możliwość ustawienia API konwersji poprzez dostępną integrację z partnerem. W przypadku korzystania z usług partnera do zarządzania zdarzeniami z wiadomości (Messenger, WhatsApp), możesz skonfigurować API konwersji za pomocą takich partnerów: 360Dialog, AhaChat, Biglead,Blip, Bot Ban Hang,Botmaker, Citigo, Fchat, Gupshup, Haptik, Haravan, Infobip, Pancake, Qiscus, Sanuker, Shopline, Smarters, Smax, Zenvia, Zwiz, ZZGTech.
- Integracja bezpośrednia - ta metoda wymaga udziału dewelopera i infrastruktury niezbędnej do wysyłania zdarzeń do Mety w czasie rzeczywistym. Pozwala ona na większą kontrolę nad danymi i procesami, co jest kluczowe dla firm, które chcą zachować wysoki poziom bezpieczeństwa i prywatności danych.
Więcej o dostępnych Integracjach partnerskich dla zdarzeń w witrynie znajdziesz w materiałach Facebooka:
Integracje partnerskie dla zdarzeń w witrynie - informacje
Różnice w dostępnych metodach wdrożenia API konwersji
Wybierając rozwiązanie do obsługi API konwersji, będziemy kierować się ceną, możliwościami naszych rozwiązań (platforma cms, developer, czas). Poniżej znajdziesz przygotowane zestawienie przez Facebooka, które przedstawia najważniejsze różnice w powyżej opisanych metodach wdrożenia API konwersji.
Wybór metody będzie zależeć również od tego, jakich danych potrzebujesz. W przypadku e-commerce w swoim cms najprawdopodobniej znajdziesz najważniejsze zdarzenia przesyłane do serwerów firmy Meta. Problem pojawia się w przypadku aplikacji mobilnych, dedykowanych rozwiązań, B2B czy blogów oraz niestandardowych zdarzeń, tj. klik w telefon, scroll, etc. Poniżej przedstawiamy różnice w przesyłanych zdarzeniach w zależności od posiadanego rozwiązania.
Najpopularniejsze metody wdrożenia API konwersji
Do najpopularniejszych metod, poza platformami handlowymi (Magento, Shopify, Wix itp.) i platformami danych (Adobe, Tealium, Segment, PixelYourSite) zaliczamy GTM Server - Side. Rozwiązanie to nie należy jednak do tanich metod. Alternatywą dla GTM Server Sside jest
Stape.io i
Datahash.
Wdrożenie API konwersji za pomocą Stape.io
Osobiście w przypadku dedykowanych stron internetowych, konwersji niestandardowych, czy aplikacji internetowych polecamy Stape.io, ponieważ wdrożenie jest stosunkowo proste, a koszt nie jest duży - w przypadku wyboru server side GTM wręcz darmowy (o ile przesyłamy małą ilość zapytań).
Stape.io pozwala wdrozyć API konwersji za pomocą 2 opcji:
Server - side GTM - Jeśli potrzebujesz pełnej kontroli nad tagami (nie tylko Facebooka) na serwerze, włączając w to zarówno tagi marketingowe, analityczne, jak i inne niestandardowe skrypty, Stape.io Server-Side będzie odpowiednim wyborem. Pozwala on na centralne zarządzanie tagami, co jest przydatne w dużych środowiskach e-commerce i aplikacjach internetowych, gdzie wymagane jest zaawansowane śledzenie.
Meta Capi Gateway jest łatwiejszy w konfiguracji, oferując prostsze rozwiązania do śledzenia konwersji bez konieczności zarządzania złożonymi ustawieniami server-side GTM. Rozwiązanie to jest jednak płatne. Koszt minimalny to 10$/miesięcznie dla 1 piksela. Poniżej przedstawiamy schemat działania Meta Capi Gateway.
Jak zweryfikować, czy Piksel konwersji odbiera zdarzenia z API?
Wdrozyłeś Api i chcesz sprawdzić, czy jest to wykonane poprawnie? Nic trudnego. Wystarczy w Menedżerze zdarzeń (Źródła danych) sprawdzić, jaka Integracja jest widoczna dla konkretnych zdarzeń dla Twojego Piksela.
Możliwe Integracje:
Przeglądarka - oznacza, że wysyłasz zdarzenia za pomocą przeglądarki i cookie, co za niedługo przestanie działać i będziesz zbierać coraz mniej danych. Koniecznie dodaj przesyłanie zdarzeń za pomocą API konwersji.
Wiele - czyli masz wdrożone obie metody - wysyłasz przez API konwersji i Przeglądarkę.
W tym wypadku upewnij się, że jest dodana deduplikacja zdarzeń. Wystarczy kliknąć w zdarzenie i przejść do “Wyświetl szczegółowe informacje”. W sekcji deduplikacja powinien być zielony znaczek i informacja “Zgodność z najlepszymi praktykami”.
Przez API - to znaczy, że wysyłasz tylko za pomocą API konwersji. Oczywiście, możesz wysyłać i za pomocą przeglądarki i API, co daje więcej danych, ale nie jest konieczne. Wdrożenie tylko za pomocą API jest jak najbardziej OK.