Poszczególne litery w nazwie algorytmu oznaczają:
E - Expertise (Eksperckość). Określa poziom twórcy treści, czyli to, w jakim stopniu jest ekspertem w swojej dziedzinie. Mówi, czy content w artykule jest dostatecznie wykorzystany.
A - Authority (Wiarygodność). Określa się ją na podstawie ogółu publikacji twórcy w Internecie. Mówi też, jak wielu innych twórców z autorytetem linkuje do danego autora.
T - Trust (Zaufanie). Określa, od jak dawna autor jest autorytetem w dziedzinie. Mówi także, czy linkowanie do jego treści utrzymuje się na wskazanym poziomie.
Coraz częściej wspomina się o dodatkowym "E", czyli
E-E-A-T. Jest to
Experience (Doświadczenie). Określa, czy autor, piszący na dany temat, ma z nim jakieś doświadczenia. Czy wypróbował dany produkt albo skorzystał z usługi? Jeśli tak, w oczach Google staje się bardziej rzetelny.
Strony, które dbają o E-A-T, mają szansę na
wyższą pozycję w wynikach. Stają się też
autorytetem w dziedzinie. Dlatego warto dbać o wysoką jakość contentu. Dobry content przede wszystkim:
jest pomocny i wartościowy dla użytkownika,
jest dziełem eksperta, napisanym na podstawie rzetelnych źródeł,
jest publikowany na zaufanych domenach,
jest regularnie aktualizowany.
Na tej zasadzie niskiej jakości content to taki, który wprowadza w błąd. Nie ma oparcia w źródłach, jest przygotowany nieprofesjonalnie i myląco.
Jak tworzyć treści wysokiej jakości od początku działalności?
Na jakość treści warto postawić na samym starcie działalności. Nasza strona powinna wysyłać w stronę Google silne sygnały, by nakierować ją na E-A-T. Jak tego dokonać?
- Tworzyć eksperckie treści od samego początku. Niech użytkownicy oraz Google wiedzą, że nasza strona to pewnik rzetelnych informacji wysokiej jakości.
- Odpowiadać na potrzeby użytkowników. Niech odbiorcy wiedzą, że strona spełnia ich cele i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom. Należy tworzyć content pod użytkownika, a nie roboty wyszukiwarki.
- Jakość linków. Warto już na starcie próbować nawiązać współpracę linkową z godnymi zaufania stronami. Dbajmy także o jakość linków prowadzących z oraz na stronę.