Co to jest Above The Fold?
Above The Fold to obszar strony, który wyświetla się po jej wczytaniu - bez przewijania. Termin pochodzi jeszcze z czasów papierowych gazet, które w kioskach często były złożone na pół. Above The Fold, czyli dosłownie "nad zagięciem" to górna połowa pierwszej strony gazety. Prezentowała nazwę gazety i najważniejszy nagłówek oraz ewentualnie fragment fotografii, która ilustrowała treść czołowego artykułu.
Przykład Above The Fold - czyli obszaru, który stanowi górną połowę zgiętej gazety
Above The Fold to obszar o kluczowym znaczeniu. Musi przyciągnąć uwagę użytkownika, bowiem nie każdy przewinie dalej.
Co warto umieścić w Above The Fold?
Nazwę strony, jej logo,
Przykuwający uwagę nagłówek, zaś z samej treści - intrygujący lead, dobre zdjęcie główne,
Elementy Call to action - coś, co zachęci do dalszych działań. "Zobacz więcej", "Czytaj dalej", "Sprawdź ofertę",
Ścieżkę z okruszków - breadcrumbs. Pomaga w nawigacji i ułatwia czytelność witryny.
Celem sekcji Above The Fold jest zdobycie uwagi odbiorcy. Powinniśmy zachęcić go do pozostania na stronie i wchodzenia w dalsze interakcje. Treść "nad zagięciem" musi być na tyle dobra, by użytkownik chętnie scrollował dalej.
Część Above The Fold jest także wizytówką strony. Musi sprawiać dobre wrażenie i być estetyczna. Jeśli odbiorca ujrzy odpychającą stronę, szybko ją opuści. Zwiększa to istotny przy pozycjonowaniu
bounce rate - "współczynnik odrzuceń", który powinien być jak najniższy.
Above The Fold stanowi swoistą obietnicę tego, co oferuje strona w całej swojej okazałości. Dlatego przykuwający uwagę nagłówek musi być zgodny z treścią zawartą w Below The Fold. W przeciwnym razie strona zostanie skategoryzowana jako clickbait i straci na wiarygodności.